fff

fff
fff

My Blog List

Search This Blog

Thursday, January 29, 2009

loharisan...

aku choba-choba menulis umpama Pendeta ZA’BA..
dalam thulis-thulis sedar-sedar ku rupanya jiwaku ashik dighilis-ghilis..
ghilisku agaknya sejak dulu kala lagi ia menunggu untuk terus berchanda di dalam mencari apa itu kepuasan..
rupa-rupanya ada setanggi mewangi dalam kitab suci..
pohon agar kita terus cari dalam-dalam-dalam kitab shuci..
kemaskah lagi akan makhrajnya itu??
dalamkah lagi untuk kenal siapa prawi itu siapa prawi yang lagi satu??
apakah hukumnya apabila alif dibelakang “ba’”??panjang 2 harkat atau lalu tanpa perlu ada sekat-sekat?
AKU hendak bercakap fasal chinta..??
sedang hamis ketiak sendiri belum ada sebuntil ATTAR mewangi..
justeru tak terkejar jua akan aku chinta yang itu dulu..
justeru perkemaskanku simpulan pada sauh untuk kejar chinta yang perlu satu-satunya itu dulu..
biar ku punya akar..
akar yang mampu menyerap bisa..
menongkahkan gemalai riak tari mainan-mainan NIRRAJHIM..

namun sekalung tahniah..
sepersalinan songket..
setepak sirih atas kejayaanmu yang telah mampu memperkemaskan langkah tari pembuka silat nusantara..
meski aku masih lagi memperkemaskan kuda-kuda yang masih belum kejap dilantai tanah ini..KE SAMUDERALAH engkau dahulu.. aku masih lagi belum khatam berenang..

*.loharisan(akalbudi)
>>aku insan yang berkasta rendah, belum sampai ilmu MAKRIFAH, sedangkan lagi terus meraba-raba memperbetul pelajaran HAKIKAH

No comments:

Post a Comment